array(9) { ["src"]=> string(87) "https://stage.dookolapracy.pl/wp-content/uploads/2017/01/board-1500370_1920-840x400.jpg" ["width"]=> int(840) ["height"]=> int(400) ["srcset"]=> string(0) "" ["src_set"]=> string(0) "" ["sizes"]=> string(31) "(max-width: 840px) 100vw, 840px" ["class"]=> NULL ["alt"]=> string(0) "" ["full"]=> string(79) "https://stage.dookolapracy.pl/wp-content/uploads/2017/01/board-1500370_1920.jpg" }

Firma przyjazna rodzinie – żłobki i przedszkola w miejscu pracy

wpis w: Dookoła Pracy | 23

       Pracodawca idealny, czyli jaki? Czy można mówić o pewnym zbiorze cech, które wyróżniałyby firmy, do których chcemy aplikować, a które omijać będziemy szerokim łukiem? Wydaje się, że istotną wartością z punktu widzenia współczesnych pracowników, jest możliwość uzyskania tzw. work-life balance. A co w przypadku młodych rodziców? Czy zachęciłaby ich perspektywa skorzystania z oferowanych przez firmę żłobków i przedszkoli?

       To temat dość nowy w Polsce, choć zaczyna powoli zdobywać coraz większe uznanie i popularność. Obecnie, na taką inicjatywę zdecydowało się już kilkanaście firm i liczba ta, z roku na rok rośnie. Jako pierwsza podjęła się tego wyzwania korporacja ITI (2007 rok), a za jej śladem poszły: Nivea, Infosys, Amica, Warsaw Trade Tower, Fabryka Mebli Forte, czy też Credit Suisse. Jakie są zatem zalety takiego rozwiązania? Dla firmy, to zabieg mogący doskonale wpisać się w politykę dotyczącą employer brandingu, budowania wizerunku pracodawcy przyjaznego rodzinie. Oprócz tego, może to wpłynąć na większą lojalność pracownika i chęć związania się z firmą na dłużej. A skoro pracownik zostaje dłużej w firmie, to pracodawca nie jest zmuszony ponosić dodatkowych kosztów na przeszkolenie nowej kadry. Tym samym, jest to również oszczędność czasu.

 Przedszkola i żłobki firmowe mogą być też korzystne z punktu widzenia pracownika. Zgodnie z badaniami Wolters Kluwer, aż 90% ankietowanych pracowników, chętnie skorzystałoby z takiej możliwości i uznałoby to za jeden z największych benefitów oferowanych jako dodatek do pensji. Zadowolony pracownik, to w końcu pracownik zaangażowany. Biorąc pod uwagę fakt, iż obecnie liczba miejsc w żłobkach/przedszkolach publicznych jest nieproporcjonalna w stosunku do zapotrzebowania, a prywatne placówki również mają określone limity i niezawsze znajdują się w dogodnych dla rodzica miejscach, alternatywa w postaci złobka/przedszkola znajdującego się w bliskiej odległości od miejsca pracy, może być sensownym rozwiązaniem. Co więcej, najczęściej jest tak, że taka placówka jest dofinansowana przez pracodawcę, a to znacząco obniża koszt korzystania z niej. Skraca się też czas, który rodzic musiałby przeznaczyć na dowóz i odbiór dziecka, a poza tym, w nagłych sytuacjach mamy możliwość szybkiej reakcji.

       Niezależnie od tego, czy ostatecznie zdecydowalibyśmy się skorzystać z firmowego żłobka/przedszkola, to nie ulega wątpliwości fakt, iż jest to dość sensowna alternatywa, którą warto rozważyć. Liczymy na to, że coraz większa liczba pracodawców będzie się decydować na otwieranie takich placówek, a dzięki temu młodzi rodzice zyskają benefit, który jest rzeczywiście wartościowy i szyty na miarę współczesnych czasów.

A Wy? Czy znacie firmy, które założyły firmowe złobki lub przedszkola? Czy Wasze pociechy z nich korzystają? Dajcie koniecznie znać!